verisure alarmselskab alarm

Døgnovervåget brand- og indbrudsalarm

verisure alarmselskab kontrolcentral

Politigodkendt kontrolcentral

verisure alarmselskab vagt

Fri vagtudrykning til dit hjem

 

kontakt Verisure

Vælg herunder, hvem du har brug for at komme i kontakt med:

Verisure kundeservice kontakt
Kundeservice >
70 24 73 65
Verisure salg kontakt
Salg >
80 20 50 50
Verisure persondata kontakt
Persondataansvarlig >
Kun vedr. GDPR
Verisure presse kontakt
Presse >
E-mail

Verisure kundeservice

Kontakt Verisure kundeservice

Telefon: 70 24 73 65

Har du spørgsmål til dit alarmsystem? Så kan du ringe til vores Kundeservice.

Vi har åbent mandag-torsdag kl. 8.00-16.00 og fredag kl. 8.00-15.30.

Det kan også være, du selv kan finde svar på dit spørgsmål blandt vores oftest stillede spørgsmål nedenfor.

 

@Home

Hvad er @Home?

SVAR:

Med @Home kan du altid se, hvem der er hjemme, via din Verisure app. Det samme kan Verisures vagtcentral, hvilket kan have en livsafgørende betydning i nødstilfælde. Det er en stor fordel for f.eks. brandvæsenet, at vi kan informere dem om, hvor mange der befinder sig i et brændende hjem, så de ved det, allerede inden de når frem til adressen.

@Home angiver, om du er "Ude" eller "Hjemme". Hverken du eller vagtcentralen kan således se lokationen uden for hjemmet.

@Home bruger telefonens GPS til at se, om de forskellige familiemedlemmer er hjemme eller ej. Det forudsætter derfor, at hvert familiemedlem har downloadet appen, slået GPS’en til og oprettet en brugerprofil.

Hvordan aktiverer jeg @Home?

SVAR:

Du kan se en udførlig vejledning i videoen her på siden (på engelsk).

Hvis du har spørgsmål til brugen af @Home, er du altid velkommen til at kontakte Verisures kundeservice på 70 24 73 65.

Se i videoen her (på engelsk), hvordan du aktiverer @Home.

Batterier

Hvad sker der, når en komponent nærmer sig lavt batteriniveau?

Når en komponent nærmer sig lavt batteriniveau vil du automatisk modtage besked fra os vedrørende batteriskift. Kunder som har batteriservice med i abonnementet, får automatisk tilsendt gratis batterier. Kunder som er såkaldt selvovervågende (ikke er koblet op til kontrolcentralen), har selv ansvar for at købe nye batterier i webshoppen på Mine Sider.

Betaling og faktura

Hvad er fordelen ved at tilmelde sig Betalingsservice?

SVAR:

Det er en fordel for både dig og for os, hvis du har tilmeldt din abonnementsfaktura til Betalingsservice.

Betaling via brevfaktura tillægges et gebyr på 49 kr., mens opkrævning via Betalingsservice tillægges et gebyr på 9,75 kr.

Du vil altid modtage første faktura pr. brev, men du opkræves ikke gebyret for brevfaktura for denne, hvis du er tilmeldt Betalingsservice.

Hvordan tilmelder jeg mig Betalingsservice?

SVAR:

Hvis du ikke allerede er tilmeldt betalingsservice, kan du gøre det via linket herunder.

Du skal bruge:

- Dit CPR-nummer

- Dit reg.- og kontonummer

- Dit kundenummer (findes bl.a. i din velkomstmail)

- PBS-nr.: 03276244

- Deb.grp.nr.: 00002

Husk, at du skal betale de regninger, du har modtaget inden tilmelding til Betalingsservice, som normalt.

Du vil altid modtage første faktura pr. brev, men du opkræves ikke gebyret for brevfaktura for denne, hvis du er tilmeldt Betalingsservice.

Betalingsservice online tilmelding

Jeg er blevet trukket for 2 måneders abonnement via Betalingsservice, selvom sælgeren sagde, at man kun forudbetaler for 1 måned ad gangen?

SVAR:

Den første opkrævning fra Betalingsservice kan omfatte abonnement for 2 måneder. Det skyldes oprettelsestiden for betalingsaftalen. Det kan tage op til 2 uger, inden oprettelsen er gennemført, og hvis de 2 uger løber hen over et månedsskift, vil den første opkrævning omfatte 2 måneder – den indeværende måned og den kommende måned. Herefter vil du kun blive opkrævet forudbetaling for en måned ad gangen.

Et eksempel:

Medio oktober: Vi installerer din alarm

Ultimo oktober: Du modtager den første faktura for indeværende måned (oktober) og betaler den manuelt fx via bankoverførsel. Herefter tilmelder du aftalen til Betalingsservice.

Betalingsserviceaftalen færdigbehandles i løbet af november.

Ultimo november: Du modtager den første opkrævning fra Betalingsservice. Opkrævning omfatter indeværende måned (november) og en forudbetaling for næste måned (december).

Ultimo december: Du modtager en opkrævning fra Betalingsservice om forudbetaling for dit abonnement i januar. Herefter vil du hver måned modtage en opkrævning for en måneds forudbetaling.

Jeg har tilmeldt regningen til Betalingsservice, men har alligevel modtaget en rykker – hvorfor?

SVAR:

Vær opmærksom på, at du selv skal sørge for at betale alle regninger, indtil tilmeldingen til Betalingsservice er registreret. Hvis du f.eks. tilmelder dig Betalingsservice, efter du har modtaget den første regning, når denne regning ikke at blive betalt via Betalingsservice, og du skal derfor selv betale den.

Hvorfor opkræver I betalingsgebyr?

SVAR:

Betaler du via Betalingsservice, tillægges et betalingsgebyr på 9,75 kr. til dækning af betalingsgebyret hos Nets Danmark, der administrerer Betalingsservice.

Betaler du via faktura, tillægges et betalingsgebyr på 49 kr. til dækning af administrationsomkostninger.

Jeg har modtaget en kreditnota, men har endnu ikke modtaget pengene?

SVAR:

Hvis du modtager en kreditnota, skal du kontakte os, så vi kan aftale, om du skal have pengene retur, eller om de skal modregnes på din næste faktura.

Du kan kontakte os på 70 24 73 65. Hav gerne dit installationsnummer samt reg.- og kontonummer parat.

Hvordan kommunikerer I prisændringer?

SVAR:

Vi kommunikerer prisændringer forud på din faktura, som du kan finde på Mine Sider eller din Verisure App.

Hvis du har erhvervet din alarmløsning gennem Falck, vil prisændringer blive kommunikeret forud på din faktura, som du kan finde på Mine Sider eller din Verisure App, eller på din PBS udskrift eller på din printede/e-mail faktura.

Brugere

Hvordan opretter jeg personer som "Administrator", "Begrænset bruger" eller "Minimum bruger"?

SVAR:

Det kan du gøre via enten appen eller Mine Sider.

Gå ind under "Brugere" og vælg "Adgangsniveau". Når du trykker "Gem", sendes en invitation på mail til brugeren. Brugeren skal trykke på linket i mailen, og enten oprette en konto, eller logge ind på sin nuværende konto og acceptere invitationen.

Falck Alarm

Jeg er kunde hos Falck Alarm – skal jeg bare kontakte Verisure?

Ja, du skal kontakte Verisure på tlf: 70 247 365.

Ferie

Hvordan giver jeg jer besked, når jeg holder ferie?

Det er en god idé at holde os opdateret om, hvornår du er bortrejst og midlertidige kontaktpersoner. På den måde kan vores vagtcentral hurtigt se, at du ikke er hjemme, og hvem der skal kontaktes, hvis alarmen skulle gå. Det bedste er at vælge kontaktpersoner, der bor i nærheden af dig, så de hurtigt kan nå frem og møde vagten, hvis der opstår behov for vagtudrykning.

Du kan nemt og hurtigt indstille ferieperiode enten via appen eller Mine Sider.

Sådan indstiller du ferieperiode i Verisure appen:

Tryk på ”Mere” nederst til højre i skærmen, og vælg ”Ferieperiode”. Her kan angive feriens start- og slutdato. Du kan også angive, om der er en anden person, der skal kontaktes som den første, mens du er på ferie.

Sådan indstiller du ferieperiode på Mine Sider:

Log ind på Mine Sider og klik på ”Indstillinger”. Omtrent midt på siden finder du ”Ferieperiode”. Klik på den og angiv feriens start- og slutdato samt midlertidig kontaktperson i pop-op-boksen. Klik til sidst på ”Gem”.

Flytning

Jeg skal flytte og vil gerne have alarmen med til mit nye hjem - hvordan gør jeg det?

SVAR:

Ring til os på 70 24 73 65 – så finder vi en løsning.

Vi sidder klar på telefonen alle hverdage kl. 08.15-15.00.

Jeg skal flytte og har ikke længere brug for alarm - hvad skal jeg gøre?

SVAR:

Ring til os på 70 24 73 65 - vi sidder klar på telefonen alle hverdage kl. 08.15-15.00.

Jeg vil gerne overtage alarmen i det hus, hvor jeg skal flytte hen - hvad skal jeg gøre?

SVAR:

Ring til os på 70 24 73 65 – så finder vi en løsning.

Vi sidder klar på telefonen alle hverdage kl. 08.15-15.00.

Jeg har solgt mit hus, og de nye ejere vil gerne overtage min alarm - hvad skal jeg gøre?

SVAR:

Ring til os på 70 24 73 65 – så finder vi en løsning.

Vi sidder klar på telefonen alle hverdage kl. 08.15-15.00.

Komponenter

Hvordan tester jeg mit alarmsystem?

SVAR:

Sådan tester du din alarm halvårligt:

Ring til kontrolcentralen på 70 24 73 65, oplys kodeord og anmod om at få anlægget sat i service. Herefter tilkobles anlægget som normalt. Efter 3 minutter bevæger du dig rundt i de rum, som er sikret. Når sirenen starter, kan du vælge at frakoble alarmen eller fortsætte med at aktivere alle rumfølere, dørkontakter, tilkaldetryk samt øvrige komponenter. Når alarmen er blevet frakoblet, ringer du igen til kontrolcentralen, som vil oplyse hvilke alarmzoner, som har været aktiveret, og sætte anlægget aktivt igen. Lader du sirenen hyle i mere end 20 sekunder, anbefaler vi, at du anvender ørepropper eller høreværn når du tester anlægget.

Hvordan sætter jeg en komponent i pausetilstand?

SVAR:

Du kan have brug for at sætte en eller flere af dine komponenter midlertidigt i pausetilstand. Det kan f.eks. være, hvis du bygger om og skal flytte en komponent, eller hvis du vil teste dine brandalarmer.

Den nemmeste måde at gøre det på er via Mine Sider – så undgår du at skulle ringe til os.

Log ind på Mine Sider. Klik på ”Gør det selv” i menuen til venstre og derefter ”Renover”. Vælg den eller de komponenter, der skal pauses, og angiv en forventet færdigdato. Tryk på ”Fortsæt”, og følg vejledningen. Komponenten er nu frakoblet.

Hvordan tilkobler jeg en komponent, efter at den har været sat i pausetilstand?

SVAR:

Du kan på forsiden af Mine Sider se en oversigt over de komponenter, der er sat i pausetilstand. Klik på ”Geninstallér”, og følg vejledningen for at genaktivere overvågningen af komponenten.

Jeg har fået ny internetleverandør og router - skal jeg gøre noget specielt?

SVAR:

Nej, du forbinder bare din VBox/centralenhed med kabel til den nye router. I den tid VBox'en/centralenheden ikke har forbindelse til bredbånd, sender den over GPRS mobilt netværk.

Kundeservice

I har travlt på telefonen - betyder det også, at I har for travlt til at håndtere alarmer?

Nej. Alarmoperatørerne på kontrolcentralen håndterer ikke indgående opkald, så eventuel ventetid i telefonen vil aldrig påvirke vores responstid på alarmer.

Jeg har henvist en ny kunde til jer, men venter stadig på min 1 måneds abonnement?

1 måneds abonnement tildeles til dig, når alarmen er færdiginstalleret hos den nye kunde, du har henvist til os. Den 1 måned vil fremgå af din næste abonnementsopkrævning. Har du forudbetalt dit abonnement, vil de træde i kraft i forlængelse af den forudbetalte periode. Har du f.eks. forudbetalt for 9 måneder, vil måned 10, 11 og 12 være til 0 kr.

Hvor kan jeg finde mit installationsnummer?

Du finder dit installationsnummer på Mine Sider. Enten under "Indstillinger" eller på din faktura, som du finder under "Fakturahistorik".

Hvor kan jeg se abonnementsbetingelserne?

Du kan finde abonnementsbetingelserne her.

Mine Sider

Jeg har glemt mit password til Mine Sider - hvad gør jeg?

Hvis du har glemt dit password til Mine Sider, skal du klikke på ”Glemt dit password?” i login-boksen. Du skal herefter indtaste din e-mail-adresse og telefonnummer for at lave et nyt password. Sørg for at have din telefon ved hånden, da du undervejs vil modtage en bekræftelseskode på sms, som du skal bruge.

Opsigelse

Jeg vil gerne opsige min alarm - hvordan gør jeg det?

Ring til os på 70 24 73 65 - vi sidder klar på telefonen alle hverdage kl. 08.15-15.00.

Spørgsmål om alarmsikring

Hvorfor er det vigtigt med en alarmløsning?

Hvis du gerne vil nedsætte risikoen for indbrud og ubudne gæster i hjemmet, så er det en god idé at installere tyverialarmer i hjemmet. Hjemmet er noget af det mest dyrebare vi har – både økonomisk og affektionsmæssigt. Og samtidigt er det vores base, hvor tryghed bør være en selvfølge. Men mange indbrud sker faktisk, mens der er nogen hjemme. Derfor er det vigtigt at vælge en overvåget løsning, som også beskytter dig og din familie mod indbrud og overfald, når I er i hjemmet.

Hvilken alarmløsning skal jeg vælge?

Valget af alarmløsning afhænger i høj grad af din bolig, omgivelserne, dine ønsker og meget mere. Hos Verisure har vi derfor udviklet forskellige løsninger, så du er sikker på at finde en, der passer til netop dit hjem.

Prøv vores alarmtest for at se, hvilken alarm vi foreslår til dig og bliv ringet op med et tilbud på en alarm - det tager kun 1 minut.

Spørgsmål om brandalarmer

Hvor ofte er der brand i private hjem?

I Danmark rykker brandvæsenet ud til brande i private hjem omkring 5.000 gange om året. Derudover opstår over 60.000 mindre brande, som private personer selv får slukket.

Hvor skal jeg placere min røgalarm?

Hvert sekund er dyrebart, når en brand opstår, og derfor er brandalarmer særligt vigtige. Men for at røgalarmen skal kunne redde liv, kræver det, at den er placeret korrekt.

Hos Verisure anbefaler vi følgende:

• Placér dine alarmer i loftet, da røgen stiger opad.

• Placér mindst én røgalarm på hver etage.

• Placér flere alarmer på samme etage, hvis du bor i en større bolig.

• Undgå brandalarmer i køkkenet.

Når du bestiller røgalarmer hos Verisure, kommer vi og installerer dem for dig. Vi sikrer os, at røgalarmerne bliver placeret korrekt, og at alt virker. Læs mere om Verisures røgalarmer her.

Hvordan vedligeholder jeg en røgalarm?

Hos Verisure anbefaler vi, at du vedligeholder din røgalarm på følgende måde:

• Tør jævnligt støvet af din røgalarm, da støv kan give falsk alarm eller blokere de sensorer, hvor røgen registreres.

• Mal aldrig din røgalarm over, da maling lukker for røgkanalerne.

• Batteriet skal skiftes, når det løber tør for strøm. Med en røgalarm fra Verisure minder vi dig om, når det er tid til at skifte batteriet.

• Udskift dine røgalarmer hvert 10. år.

Vagtudrykning

Sender I altid vagt og politi, når alarmen går?

SVAR:

Hvis alarmen går, og vi kan verificere alarmen ved hjælp af f.eks. billeder fra fotodetektoren eller ved, at flere alarmkomponenter aktiveres, sender vi en vagt afsted. I samme øjeblik orienterer vi politiet, som vurderer, om der også skal sendes betjente til adressen.

Hvis alarmen ikke kan verificeres, dvs. hvis der er tale om en fejlalarm, sender vi ikke en vagt afsted, men informerer dig i stedet om fejlalarmen via sms.

Læs mere om, hvordan alarmsystemet reagerer her.

Klager

Jeg vil gerne klage over jer - hvordan gør jeg det?

SVAR:

Hvis du er utilfreds med Verisures håndtering af en reklamation eller andet, skal du først rette henvendelse til Verisure. Kan der ikke findes en løsning, kan du klage til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævenet via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klagen indgives her - http://ec.europa.eu/odr”.

Verisure salg

Kontakt Verisures salgsafdeling

Telefon: 80 20 50 50

Ring til vores salgsafdeling, hvis du ønsker du tilbud på alarm eller har brug for mere information.

Du kan også tage vores alarmtest og finde ud af, hvilken alarm der passer bedst til dig, og bliv ringet op med et uforpligtende tilbud på den.

Tag alarmtesten her

Bliv ringet op

Ønsker du at blive ringet op med et uforpligtende tilbud, kan du sende os dit nummer her:

Ved klik på knappen accepterer du vores persondatapolitik. Vi optager samtalen med henblik på at dokumentere, hvad vi aftaler, og til kontrolformål. Optagelserne gemmes i 3 måneder.

Verisure persondata

Kontakt Verisures persondata-team

E-mail: [email protected]


Hvis du har en forespørgsel vedrørende Verisures behandling af personoplysninger, vores persondatapolitik, eller ønsker at udøve dine rettigheder, er du velkommen til at sende en mail til [email protected]

 

 

Det er kun GDPR-relaterede henvendelser, der besvares på denne mail. Du kan kontakte kundeservice på telefonnummer 70247365 for henvendelser, som ikke vedrører GDPR.

Verisure presse

Verisures pressekontakt

E-mail: [email protected]

 

Som journalist eller medie er du velkommen til at kontakte os på e-mail [email protected]. Vi kan koordinere interviews og besvare spørgsmål om alarmer, sikkerhed, løsninger til det intelligente hjem og øvrige branche-relaterede emner. I er også velkommen til at kontakte os, hvis I har brug for logoer, billeder, video eller andet materiale.

Bemærk

Vi besvarer ikke kundeservice-relaterede henvendelser via denne e-mail. Har du spørgsmål til kundeservice, kan du i stedet kontakte os på 70 24 7 365.

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL OM KONTAKT TIL VERISURE

Hvad er nummeret til jeres kundeservice?

Du kan få fat i vores kundeservice på 70 24 73 65.

Hvad er åbningstiderne for jeres kundeservice?

Vi sidder klar til at hjælpe dig mandag til torsdag fra kl. 8.00 til 16.00 og fredag fra kl. 8.00 til 15.30.

Hvad er nummeret til jeres salgsafdeling?

Du kan ringe til vores salgsafdeling på 80 20 50 50.

Jeg vil gerne have et uforpligtende tilbud på en alarm – hvad gør jeg?

Du kan tage vores hurtige alarmtest for at finde den bedste alarm til dig og bliv ringet op med et tilbud.

Hvordan kommer jeg i kontakt med jeres presseansvarlige?

Du kan finde kontaktoplysningerne her.